Hälsningar från Kabul


Hoppas att allt är bra. Vaknade till en riktigt kall morgon, bergen som omringar Kabul har vita toppar, vindarna är kalla, det kommer med största sannolikhet snöa senare idag! På gott och ont! Det är riktigt torrt här då det  knappt varit någon nederbörd sedan flera månader tillbaka, Snön är efterlängtad men samtidigt innebär det ett svårare liv för många familjer här då det blir ytterligare lite kallare och svårare att hålla värmen!


Jag kommer att komma hem nu i början av februari och vill bara påminna, om det är någon av er eller om ni känner någon som har lite garn över och är en "hejjare" på att sticka strumpor så välkomnas det varmt. Dessa strumpor kan jag då ta med tillbaka när jag återvänder till Kabul efter några veckor för distribution till alla frusna barn med kalla fötter här. Projektet är riktat till barn, främst i åldern 3-10 år för att göra det lättare att veta vilken strumpstorlek som behövs! Läs mer om projektet i högerspalten.
Vill du läsa mer om mina betraktelser och intryck från Afghanistan, ta gärna en titta på min andra blogg genom att trycka HÄR

Tacksam för alla bidrag!

Ha en fin dag,

Karin 

This entry was posted on torsdag 13 januari 2011. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Leave a Reply