En liten uppdatering

... och God fortsättning på det nya året!

2010 gick och 2011 kom lika fort, 2010 var full av olika händelser och nu ett ännu ett Nytt År med en massa nya möjligheter att se fram emot! Idag är det den 1 januari och här i Kabul är det åter en vanlig arbetsdag och som en start på det nya året tänkte jag lite kort uppdatera er kring varma fötter projektet! Året började med en kall morgon men nu så här på eftermiddagen skiner solen och så länge man befinner sig där solen tittar fram känns det varmt o skönt, men runt hörnet i skuggan är det kyligt och det känns som det kan komma att snöa vilken dag som helst.

Det är säkert många av er som undrar hur mycket pengar som kommit in på kontot, tittade alldeles nyss och det har kommit in hela 1170 kr. Jätte roligt och för denna summa kommer vi tillsammans kunna köpa en hel del strumpor! Låt se om några fler slantar kan ticka in på kontot. Min tanke är att någon gång nu i Januari inhandla dessa strumpor och distribuera dem till barn här i Kabul. Har ännu inte bestämt mig om jag skall dela ut lite här och var där jag stöter på barn utan strumpor el om jag skall försöka finna en plats där familjer generellt har det svårt. Alla har det ju jobbigt på ett el annat sätt. Här måste man ju även tänka till angående säkerhetsläget och jag kan inte bege mig ut var som helst.

Har redan lite fundering inför nästa vinter, skulle nämligen vilja utveckla detta projekt genom att identifiera några kvinnor här som stickar strumpor/raggsockor, genom detta kan man både stödja kvinnor med en sysselsättning, tanken är senare att skänka dessa strumpor till barn här. Genom detta hjälper man inte bara barnen utan även sysselsätter kvinnor så de kan hjälpa till att försörja sina familjer.


Känner du att du vill hjälpa till att bidra med en strumpa el två, pengarna går oavkortat till att köpa strumpor. 

Handelsbanken: 6463-471 211 478

This entry was posted on lördag 1 januari 2011. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

One Response to “En liten uppdatering”

  1. Hej Karin!
    Tycker att idén att låta kvinnor sticka strumpor där, så även de får en inkomst, och att ge dem vidare är en väldigt bra idé.

    SvaraRadera